A-Z-ig könyves book tag  


Mivel is kezdeném az egészet, ha nem egy tag-el, amiről pár órával ezelőttig nem is tudtam mi? És mikor máskor, mint hajnali egykor?


Nézd, Tőle van az ölet. Várj, hadd pontosítsak, Tőle. De ügye Ő Tőle vette az ötletet. Na, érted.
Nos, valóban, a blog elejét még hajnalban kezdem, de ténylegesen elkezdeni csak most fogom, kipihent(ebb)en. Szóval elnézést, de nem javítom ki azt a második kérdést :D

1. Author you’ve read the most books from (Író, akitől a legtöbbet olvastad):
Őszintén szólva, nem nagyon szoktam irók alapján könyvet választani. Lehet azért, mert még kevés könyvet olvastam, vagy azért, mert mindig azt veszem meg, ami éppen tettszik, úgy, hogy kúlcsszavakkal rákeresek. De van pár író, akinek annyira tetsztszettek a könyvei, hogy emiatt elakarom olvasni a többi alktosát is, de sajna még ez nem történt meg.
Sóval, Cassandra Clare-től olvasom a Pokoli szerkezetek trilógiáját (a harmdik rész még nincs meg, sajnos), tehát mondhatjuk úgy, ő az akitől eddig legtöbbet olvastam. 
Patrick Ness-től pedig szintén két könyvet olvastam, de az egyiket félbe hagytam, mert jelenleg nem visz rá a lélek, hogy olyan könyvet olvasssak ami azt a kérdést feszegeti, mi értelme élni (igen, a Soha nincs vége című alkotás). Talán pár hónap, vagy év múlva folytatom vagy újrakezdem, mert tetszik, el is olvastam a feléig, de valamiért nagyon nem akarom folytatni. Inkább olvasnék most sima fantasy-t :D

2. Best sequel ever (Legjobb folytatás valaha):
Nem azt mondom, hogy életem minden percében legszívesebben olvasnék, vagy hasonlók, nem is teszem ezt, de tényleg szeretek olvasni. Csak az van, hogy néha mégsem szoktam :D
Szóval, annyira sok könyvem még nincs. Nem is vágom, mik ezek az alapművek, azt olvasom ami megtettszik és egy időben nagyon válogatós voltam. Ezért, nem is nagyon tudok nyilatkozni a folytatásokról, úgy ámblokk (igen, direkt), de megpróbálok.
André Aciman - Szólíts a neveden, annak folytatása, a Találj rám!
Nah, most hogy felidéztem, előtörnek az érzelmek. Nem véletlen szeretem annyira :D
Először filmben láttam a Szólíts a neveden-t, egy osztálytársam nyagatására, mert hát szeretem a yaoit (Ez nem yaoi, az mangákra és animékre vonatkozik, tudom, tudom). Adtam is neki egy esélyt, bár nem vártam túl sokat, nem szeretem a filemeket.
De ez..
Nem tudom, mi fogott meg benne. De ez. Imádtam.
Rá pár évvel, valamikor mostanában, ugye elolvastam a könyvet, aztán a folytatást is. Én kifejezetten utálom a romantikus könyveket, de ez egy kivétel, ami erősíti a szabályt. Alig egy-két nap alatt befejeztem. A Találj Rám pedig kicsit másmilyen volt nekem, de hozta a szintet és nagyon tetszett, hogy több párosról lesz szó benne. :)

3. Currently reading (Mit olvasol jelenleg?):
Semmit. Higyétek el, ide is képes lennék kisregényt írni, szóval ez most csak ennyi lesz.

4. Drink of choice while reading (Milyen italt választasz olvasáshoz?):
Vizet, tejet, teát, narancslevet, kakaót, kávét, levest, vanilliás tejet, olvadt fagyit, olvadt jégrémet (hú de jó lenne most egy kis nyár), havat, ásványvizet, üditőt és bármit amit csak el lehet képzelni.
Vagy, éppenséggel semmit. Igazából, ha elkezdek olvasni, csak ülök, fekszek, fetrenget, szeretek a könyvre koncentrálni és nem megzavarni magam, holmi ivással, evéssel, lélegzéssel :D

5. E-readeSr or physical book? (E-könyv vagy papír alapú könyv?):
Olvastam már e-könyvet, vagyis csak simán telefonról, plussz, fent vagyok wattpadon, szóval sokszor képernyőn keresztül olvasok, de több hagyományos könyvem van. És ha valami nagyon tettszik, akkor azt jobb szeretem a polcomra ranki, szóval a papír könyvet jobban szeretem, de haszonos az e-reader is.

6. Fictional character you probably would have actually dated in high school (Egy karakter, akivel randiztál volna a középiskolában):
Well, it's interesting, 'cuz, még nem vagyok középiskolás. I mean, kilencedikes leszek, és nem tudom, honnan jöttek ezek a random angol szavak, de most úgy teszek, mintha már rég az lennék.
Hmm, nos, azok ekik eszembe jutottak, nem biztos hogy legálisan tartózkodhattak volna egy középiskolában, tekintve a koruk, szóval, legyen helyettük inkább Virág, a Szent Johanna Gimiből. Szerintem nagyon aranyos lány és amúgy nagyon tehetséges, szóval segíthetne nekem rajzolni. Rajzolhatnák együtt :D

7. Glad you gave this book a chance (Könyv, aminek örülsz, hogy adtál egy esélyt):
Húha, hát ilyenből több is van. Túl sok, hogy azt kell mondjam :D
De azt hiszem, az aminek a végén a legjobban örültem magamnak, amiért oly bölcsen megvettem, az a Szólít a szörny, Patrick Ness-től. 
Nagyon megható történet volt és Én azért nem akartam megvenni, mert elsőre fura volt a könyv kinézete. Hát. Erre nem tudok mit mondani.
Nem akarok spoilerezni, tehát itt most abba is hagyom ezt a választ, de értitek, aki olvasta, tudja mennyire remek könyv.
Egyébként, a Semmi (Janne Teller) is hasonló volt, csak az más indokok miatt nem akartam megvenni, de nem bántam, meg :)
 
8.Hidden gem book (Rejtett gyöngyszem):
Igazából, nem tudom melyik könyv mennyire népszerű, mert nem ez alapján választok.
Annyit tudok, hogy Stephen King Kedvencek Temetője, vagy egy Agatha Christie könyv nem éppen ismeretlen az emberek számára, de ezen kivűl ¯\(°_o)/¯.
A rémteremtő Ronil Caim-től szerintem annyira nem ismert, pedig - igaz, nem vagyok nagy sci-fi fan - egészen jó könyv. Mármint Én imádtam, de minr már mondtam, nem vagyok a műfaj szakértője.

9.
Important moment in your reading life (Egy fontos pillanat a könyves életedben):
Legyen az első, legeslegfontosabb könyves pillanatom.
A kint szemerkélő eső miatt, besétálok az egyetlen könyvtárba a városban. Leülök az ifjúság részlegen egy babzsák fotelbe, ahol egyébként szerencsére teljesen egyedül vagyok.  
Kicsit körülnézek, néhány könyvet leveszek a polcról, de a legtöbbet vissza is rakom, mikor hirtelen megpillantok egy akkori ízlédsem szerint, egész menő borítót.
Felállok és jobban megnézem az asztalon heverő könyvet. Nem olvasom el a hátulját, csak a címét
Tükörlelkek. Megnézem az írót. Papp Dóra. Kicsit csalódott leszek, amiért magyar íróval találkozom, de végül arra gondolok, miért is ne?
Visszahuppanok a fotelbe, kinyitom a könyvet és elkezdem olvasni. És csak olvasom, olvasom, olvasom és közben eláll az eső, ki is süt a nap, de Én csak olvasom.
Szóval, igen. Eléggé tetszett. 
Ezután egyre gyakrabban látogattam meg a könyvtárat és nem nyomtatásért, hanem mert annyira tetszett a könyv, hogy még több hasonlót akartam találni.
Nagyjából ennyi.

10. 
Just finished (Most fejezted be):
A napokban fejeztem be a fentebb említett Kedvencek Temetőjét. Ami kicsit érdekes, mert már vagy ezer éve olvastam :D Jöttek közben jó könyvek és gondoltam miért ne, szóval, kicsit megfeledkeztem róla. Végülis befejeztem, jó könyv volt, nem lettem Stephen King fan, de élmény volt és csak ez számít.
Plussz, nem rég néztem meg a Hannibal című sorozatot, ami mindentől (is) elvette a kedvem. Az egy mestermű, ha még nem láttad, ne habozz. 
Napokig, vagy hetekig - egybe folytak a napok, kicsit :D -szinte depressziós voltam a befejezéstől, meg úgy az égész jelenségtől, szóval nem nagyon akartam semmit csinálni, főleg horror könyvet olvasni..
(Fun-fact: Hannibál és Will titokban Wendigok?!!4?!,!?!)

11. Kinds of books you won’t read (Könyvtípusok, amiket nem fogsz olvasni):
Ehh..


Nem nagyon bírom az ilyen könyveket.


Kivéve egyet, amiről  nem is tudtam, hogy ebben a kategóriában van xD 
Ne kérdezzétek a kép csatolási módszerem.
De egyébként, nem igazán vagyok oda a romantikus művekért sem. A fenti ebből is egy kivételt képez, a maga tabu témás, kicsit felháborító, érdekes módján. 
Lehet külön bejegyzést kell csinálnom neki, mert nagyon sokféle és öszetett érzést vált ki belőlem. Egyszer olvastam, kicsit fiatalabban mint kellett volna. Most talán jobban tudnám értékelni. Remélem nem baj, ha kimondom, hogy szeretem ezt a könyvet.

Egyébként, szeretnék minnél több műfajt olvasni.

12. Longest book you’ve read (Leghosszabb könyv, amit olvastál):
Azt hiszem, a Kedvencek Temetője volt az, a maga 594 oldalával, ha jól emlékszem..

13. 
Major book hangover because of (Legnagyobb „másnaposságot” okozó könyv):
Eddig még nem nagyon fordult elő, hogy egy konyv alkoholt tartalmazott. Badumtss
Arra gondolunk, hogy úgy viselkedtem mint egy idóta, vagy hogy fájt a fejem utána?
Most semelyikre nem jóként gondolok.
Nos, az a könyv, ami annyira idegesített, vagy csak fájt, hogy szinte fájt tőle a fejem, az Leinerr Laurától az Akkor szakítsunk
Egyszerűen gyűlőltem a főszereplő csajt, a pasiját is. Annyira toxikus volt az a lány és annyira látszott hogy több sebből vérzik a kapcsolatuk, de inkább csak annyira elviselhetetlen nem csak a lány hanem a fiúja személyisége is. Konkrétan dühből olvastam végig. A másik ilyen könyv az szintén egy magyar irótól van, Papp Dórától a Bolyongó. Annyira vártam és annyira akartam, hogy tettszen, mert az író egy másik könyve annyira nagy hatással volt rám, de nem. Ez a hatás elmaradt. Nem utáltam annyira mint az előző könyvet, de engem nem ragadott el a sztori. Norbi egyátalán nem volt szimpatikus, néhol elég cringének tartottam. Mia idegesített.
Egyébként, Leiner Laurától olvstam a Szent Johanna Gimit, amit imádtam, egyátalán nem tűntek hosszúnak a könyvek, szóval ez valahogy nagyon félresiklott.

14.
Number of bookcases you own (Könyvespolcaid száma):
3.

15.
One book you have read multiple times (Egy könyv, amit többször elolvastál):
Szeretem újra olvasni a könyveimet, ezért ebből van pár.
- Lány darabokban - Kathleen Glasgow
-Szent Johanna Gimnázium - Leirnel Laura
-Hazudósok - E. Lockhart
-Nyomás alatt - Ned Vizzini
-Egy különc srác feljegyzései - Stephen Chobosky

16.Preferred Place To Read (Kedvelt hely olvasáshoz):
Igazából bárhol :D Székben, fotelban, ágyban, fürdőkádban.
De szeretek természetben olvasni. Például vonaton, buszon.

17.Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read (Idézet, ami inspirál/mindenféle érzéseket ad át neked egy könyvből, amit olvastál):
Hú, hát. 
 
"Fura mosoly volt, de csak akkor tudhatod igazán, mit jelent egy mosoly, amikor tiéd az arc, amire kiül. Mindenki más csak annak látja a mosolyt, aminek szeretné." Nathan Filler - A zuhanás sokkja

18. Reading regret (Könyv, amit megbántál, hogy olvastad):
Nincs olyan könyv ami nem érte meg az időt amit rááldoztam. Maximum a pénzt :D

19. Series you started and need to finish (all books are out in series) (Sorozatok, amiből minden rész megjelent, elkezdted és be kell fejezned):
Cassandra Clare - Pokoli Szerkezetek
Imádom a korszakot, a stílust, mindent.

20. Three of your all-time favorite books (Három legnagyobb kedvenced):
Nem szeretek könyvek közül kedvencet választani, mert mindig eszembe jut egy jobb, aztán azután is, aztán mégegy, stb. (ーー;)

21. Unapologetic fangirl for (Egy könyv, amiért menthetetlenül Fangirl módra rajongsz):
Nem érezném hitelesnek magam, ha ide nem egy mangát mondanék, mert igazság szerint ez az egyetlen olyan köny-szerű dolog amiért fangirl módjára rajongok, már több mint 4-5 éve. Igen, yaoi, de annyira közel áll hozzám ez manga, hogy minden újra olvasásával felfeedezek benne valami újat. Elképesztő a mangaka fejlődése, a karakerek szemilyisége, a grafika, minden. A neve: Junjou Romantica

22. Very excited for this release more than all the others (Új megjelenés, amit legjobban vársz):
Jelenleg nincs ilyen :( 

23. Worst bookish habit (Legrosszabb könyves szokásod):
Nagyon gyűröm a könyvek borítóit, meg lapjait.

24. X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book (X jelöli a helyet: Keresd meg a polcodon a 27. könyvet bal felülről kezdve)
Trish Cook - Éjjeli napfény.
Háát, nem a kedvenc könyvem, viszont a testvérem nagyon szereti.

25. Your latest book purchase (Legutolsó könyvvásárlásod):
Hétvégén rendeltem kib@szott sok könyvet. Komolyan, csődbe visznek ezek az akciók :D De leírni sok lenne, szóval inkább beillesztem a képtet:






26. Zzz snatcher book (last book that kept you up WAY late) (Legutóbbi könyv, amit késő estig olvastál): 
Késő este vagyok igazán aktív, szóval sokszor olvasok éjjel, de a legutóbbi szerintem Cat Clarke-tól az Entangled. Elképesztő könyv volt, szinte letehetetlen, nagyon szerettem.


Szóval, ennyi volt ez a könyves tag blog. Ez az első bejegyzésem és tudom, vannak bennek hibák, jó sok, de ha most nem kezdem el sosme fogok fejlődni, ezért kirakom ez úgy ahogy van. Kszönöm ha elolvastad, remélem nem untattalak nagyon. Hamarosan visszatérek, sziasztok!




















Megjegyzések